pondelok 10. apríla 2017

Poď, babi! Ako kráľovná s Coem dostali anglickej princa

Bol to originálny nápad, ktorý pred dvoma rokmi očaril celý svet pri sledovaní slávnostného otvorenia olympijských hier v Londýne. Slávny režisér Danny Boyle vtedy nechal skočiť dvojníčku anglickej kráľovnej spolu s mužom, ktorý predstavoval Jamesa Bonda, z vrtuľníka nad Olympijským štadiónom. Bol to ale šéf Her Sebastian Coe, ktorý kráľovnú k účasti na show presvedčil.

Sebastian Coe držal svetové rekordy na 800 metrov, 1500 metrov i míľu a je dvojnásobným olympijským víťazom.Možno najťažšie misiu ale zvládol ako šéf organizačného výboru londýnskej olympiády, keď prehovoril kráľovnú Alžbetu, aby sa zúčastnila kalamajku, ktorú vymyslel Danny Boyle, režisér Trainspottingu, Milionára z ch atrče a tiež slávnostného zahájenia OH 2012.

"Presvedčiť kráľovnú bola jedna z najdivnejší vecí mojej kariéry, "smial sa Coe v Ostrave, kam pricestoval ako hosť dnešného atletického mítingu Zlatá tretra. Kráľovná sa vtedy stala jednou z hrdiniek ceremoniálu. V Buckinghamskom paláci najprv natočila videoklip, v ktorom prijíma agenta Jamesa Bonda s tvárou Daniela Craiga.Scénka potom prešla do reálneho záberu vrtuľníka, z ktorého nakoniec nad štadiónom vyskočili dubléra. Skutočná kráľovná potom za aplauzu publika vošla na svoje čestné miesto na tribúne.

"Legrační bolo, že o všetkom vedela len jej dcéra a už nikto iný, vrátane rodiny," spomína Coe. "Zrazu priletela helikoptéra, všetci videli, ako kráľovná nasadá a zrazu skáče von.Princovia William a Harry naozaj nevedeli, čo sa deje a kričali: Poď, babi! "

Celá šou sa zrodila v hlave reži séra Dannyho Boylea, ktorý dostal od Coea za úlohu vytvoriť svieži a zábavný otvárací ceremoniál Hier v Londýne. "Prišiel a povedal: Urobil som si marketingový prieskum a zistil som, že dva hlavné dôvody, prečo je naša krajina tak slávna, sú kráľovná a James Bond," líči Coe. "Spýtal sa, čo by som hovoril na to, keby obaja naraz vyskočili z helikoptéry. Odvetil som: Ty si určite pil, a to je desať ráno! Potom sme absolvovali dlhé diskusie s kráľovnou, premiérom aj starostom Londýna.Sme moc vďační, že sa to podarilo. "

V súčasnosti sa špekuluje, že by sa olympiáda mohla do Londýna vrátiť v roku 2016 kvôli organizačným problémom, ktorým v prípravách na budúci Hry čelia brazílskej Rio de Janeiro. Coe ale tieto myšlienky rázne Utina.

"Tá otázka je čisto špekulatívne. Hry v Riu sa konať budú, všetko sa stihne včas. V Londýne bolo sedemdesiat percent športovísk dočasných. Presun do Londýna je nemožný, "hovorí.

Coe, jeden z najlepších atlétov histórie, sa do Ostravy vrátil po deviatich rokoch.Vzťah má aj k Prahe, kde v roku 1978 získal bronz na majstrovstvách Európy v behu na 800 metrov, svoju prvú veľkú medailu po prechode z juniorskej kategórie.

"Pamätám si veľa. Dosť pršalo a prvé kolo som bežal za 49,1, čo bolo celkom rýchlo, v druhom kole som na to doplatil, "spomína Coe. "Praha pre mňa bola dôležitá, pretože som pochopil povahu veľkých závodov. Využil som to potom za dva roky na olympiáde v Moskve. "

Na Hrach 1980 získal Coe po pamätných súbojoch sa Stevom Ovett zlato na tisícpäťstovke a striebro na osemstovke.Preslávil sa však už rok predtým, kedy v rozmedzí iba 41 dní prekonal svetové rekordy na tracíh 800 metrov, 1500 metrov a míle.


"Najťažšie bol tretí rekord na 1500 metrov. Prišiel tlak, pretože tieto tri rekordy ešte nikdy nikto naraz nedržal, "spomína Coe. "Podarilo sa, ale dostal som sa pod tlak, nebola to najlepšia cesta, ako začať olympijský rok."

Témy: šport, atletika, zlatá tretra, Coe

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára